Udtrykket “content marketing” kan lyde meget alvorlig og business-orienteret, men hvis du vil lære mere om SEO, så er content marketing en essentiel del – og det er slet ikke så tungt eller uforståeligt, som det måske kan lyde
En vigtigt definition af seo er content marketing, og det kan oversættes til det lidt mindre mundrette danske udtryk “indholdsmarkedsføring”, hvilket har stor betydning for at drive en virksomhed på nettet.
Men hvad indebærer indholdsmarkedsføring så?
Det går i sin enkelthed ud på, at hvis indholdet på din hjemmeside bliver fundet relevant for dine besøgende, så bliver deres besøg på din hjemmeside måske til et køb på en eventuel webshop.
Hvordan laver man så god indholdsmarkedsføring?
Det findes der flere måder at gøre på. Det kan man gøre onsite og offsite.
Onsite relaterer sig til det, som dine besøgende direkte kan se på din hjemmeside. Det kan for eksempel være spændende tekster med korrekt tegnsætning, der er appetittelige for øjnene at læse igennem uden at blive tunge eller kringlede i deres formuleringer.
En god idé er også at have egne billeder, man kun kan finde på din hjemmeside, som er i høj kvalitet.
Nogle virksomhedsejere vælger at udlicitere disse opgaver med at lave relevant indhold til ens hjemmeside, så den fremstår professionel, hvorved de kan koncentrere sig om at drive virksomheden.
Offsite er de ting, som dine besøgende, potentielle kunder i grove træk ikke umiddelbart selv kan se på din hjemmeside.
Blandt andet kan det være at blive godkendt af Google My Business som, så de er klar over, at man rent faktisk driver en virksomhed, og oprette sit firma med konti på sociale medier, så ens firma optræder andre steder end bare med en hjemmeside. Det er med til at øge troværdigheden.
Dette var blot nogle af elementerne ved content marketing, og både onsite og offsite kan man gå meget mere i dybden med.